معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

واریز بیش از ۷هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری های فارس

7 دی 1400

مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز هفت هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان فارس در ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد.

ناصر هاشمی با اشاره به واریزی عوارض ارزش افزوده در ۹ ماه نخست سال جاری گفت: میزان واریزی در مقطع زمانی مذکور از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شیراز دو هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و شهرداری‌ها و دهیاری‌های سایر شهرستان‌ها ۵ هزار و ۴۱ میلیارد ریال بوده است.

وی به فرارسیدن مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰ اشاره و خاطرنشان کرد: مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند که آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه سوم (پاییز) سال جاری، ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

هاشمی افزود: مودیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات، قسمت مالیات بر ارزش افزوده اطلاعات تکمیلی را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه مبلغ عوارض وصولی از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و امور عشایر فارس واریز شده، خاطر نشان کرد: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصد مالیات، یک درصد سهم سلامت و ۳ درصد عوارض است که مالیات و سهم سلامت به خزانه واریز تا بر اساس قانون بودجه هزینه گردد و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده وصول شده در سطح استان بر اساس جمعیت هر شهر و روستا به صورت ماهیانه تسهیم و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های سطح استان واریز می‌گردد.

وی با تقدیر از مؤدیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند.ضمن آنکه بخش قابل توجهی از آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود.

  • 7 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011