معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

غفلت از هوشمندسازی، آینده را با مشکل مواجه می‌کند

14 دی 1400

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: غفلت امروز مدیریت شهری از ابعاد مختلف هوشمندسازی، شهر‌های آینده را با مشکل مواجه می‌کند.
آقای مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دومین جلسه شورای راهبردی سومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر نبض حرکت‌های مدیریت شهری در حوزه هوشمند سازی، گاه تند و گاه کند زده و حرکت‌ها مقطعی و قائم به حضور مدیران بوده و از انسجام و یکپارچگی لازم دور بوده است.
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: اقدام‌های که از زمان شیوع کرونا در شهر‌ها در حوزه انجام فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اداری و اقتصادی به صورت آنلاین انجام و با استقبال شهروندان مواجه شد، ضرورت حرکت‌های با برنامه در این موضوع را به عموم مسئولان و مدیران به ویژه دست اندرکاران مدیریت شهری در شورا‌ها و شهرداری‌ها یادآور نموده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم برخی مدیران شهری اعتقاد کاملی به تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک ندارند، گفت: هوشمند شدن فعالیت‌های مدیریت شهری تاثیر زیادی در توسعه حمل و نقل شهری، مبارزه با فساد، حذف تشریفات زائد و موارد دیگر دارد.
جمالی نژاد افزود: خوشبختانه عزم وزیر کشور در برنامه ریزی‌های دقیق و اصولی برای هوشمند شدن شهر‌ها و روستا‌ها و الکترونیکی شدت امور جدی است که حمایت خوبی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بدون تردید حضور موثر و با برنامه شهرداریها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در سومین نمایشگاه شهر هوشمند، تاثیر زیادی در ترویج مباحث این حوزه و آشنایی مدیریت شهری و شهروندان با وظایف و تکالیف خود در این عرصه خواهد داشت.
همچنین در این نشست شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند از دغدغه‌های مهم مسئولان است، گفت: در حوزه‌های مرتبط در شهر‌های مختلف اقدامات خیلی خوبی در این خصوص انجام شده است و شرکت‌های بسیار زیادی در حوزه شهر هوشمند وارد عرصه شده اند و ضرورت دارد که شرکت‌های دانش بنیان فرصت کار، فعالیت و ارائه خدمت داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر این فضا را بتوانیم فراهم کنیم شرایط خیلی خوبی خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک زمینه صادرات فناوری به کشور‌های اطراف فراهم خواهد شد.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: امیدواریم برای سومین نمایشگاه شهر هوشمند این امکان پدید آید که شهرداری‌های مختلف، توانمندی‌ها و اقداماتی که اجرایی شده را به منصه ظهور بگذارند و این فضا فرصت بسیار خوبی است برای این که شهرداران و مجموعه حوزه شهرداری با قابلیت ها، اقدامات و دستاورد‌هایی که در حوزه کاری آن‌ها وجود دارد آشنا شوند و انتظار این است که این تبادل تجارب یکی از رویداد‌های این نمایشگاه باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم قابل توجه قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد باید از موازی کاری در نمایشگاه پرهیز کنیم و فرصت مناسبی خواهد بود در نمایشگاه‌ها که شرکت‌های دانش بنیان خودشان را معرفی کنند و بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای هوشمند سازی شهر‌ها استفاده کنیم.
شجاعان افزود: با توجه به اینکه روند شهرنشینی در دنیا رو به گسترش و در ایران این روند بیشتر از جا‌های دیگر دنیا هم است، این موضوع ما را وادار می‌کند که به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه شهر و شهروند هوشمند موضوع‌های بسیار مهمی هستند، افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصت را ایجاد کند که عموم مردم و هم شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از آن بهره ببرند و با دستاورد‌های شهر هوشمند آشنا شوند.
شجاعان ادامه داد: در حوزه شهر هوشمند مجموعه‌ای متعددی در کشور فعال هستند از جمله اپراتور‌های موبایل که در این حوزه فعال هستند، در نمایشگاه حضور خواهند داشت و ظرفیت خود را ارائه می‌کنند با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده و امیدواریم شاهد این موضوع باشیم که نمایشگاه شهر هوشمند از دوره قبل هم بهتر باشد و این روند ادامه پیدا کند.
وی بیان کرد: انتظار ما این است که این نمایشگاه به مرور تبدیل به یک نمایشگاه بین المللی قوی شود و بتوانیم در کشور‌های همسایه حضور جدی داشته باشیم و آن‌ها هم بتوانند در نمایشگاه‌های ما حضور داشته باشند.
سومین نمایشگاه شهر هوشمند سوم بهمن امسال در مصلای امام خمینی (ره) به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

  • 14 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011