معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

موافقت وزیر کشور با تاسیس ۱۷ دهیاری جدید در هرمزگان

26 دی 1401

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مهدی دوستی درخصوص اهمیت ایجاد دهیاری‌ها افزود: روستا در تقسیمات کشوری شاید آخرین حلقه باشد، اما از آنجا که بخشی از اقتصاد شهر‌ها متاثر از فعالیت‌های روستا‌ها است ایجاد دهیاری‌ها باعث پررنگ‌تر شدن این نقش‌ها می‌شود.

وی گفت: اقتصاد روستا، الگوی تمام عیاری برای اقتصاد مولد است و رویکرد دولت نیز با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب دارند حفظ و تقویت فرهنگ و اقتصاد روستایی است چرا که بخشی از حلقه‌های خودکفایی در گرو شکوفا کردن استعداد‌های نهفته در روستا‌ها است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سیاست مهاجرت معکوس، گفت: راهکار اساسی و اصولی تحقق این مهم، توسعه روستایی همگام با حفظ بافت روستایی و فرهنگ روستانشینی است که دهیاری‌ها می‌توانند نقش بسزایی در آن داشته باشند بر همین اساس یکی از برنامه‌های اساسی که دولت مردمی دنبال می‌کند تاسیس دهیاری در روستا‌های دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید؛ دیدار استاندار هرمزگان با رئیس شورای عالی استان‌ها

دوستی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ روستا جواز تاسیس دهیاری را از وزارت کشور دریافت کرده‌اند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هرمزگان که خارج از محدوده شهر‌های همجوار خود هستند با موافقت وزیر کشور، دهیاری تاسیس می‌شود.

روستا‌های پائین در بشاگرد، آشور در بندرعباس، نخل محمد یوسف در بندرلنگه، ۲ روستای شیراهن و متریکن در جاسک همچنین روستا‌های شیخ‌عالی، گدار عربو در حاجی آباد و پیرنگام، ده‌گین، جلال‌آباد، آب گردان، ابراهیم عالی، مریم آباد در رودان و روستای گندمی در سیریک و شیخوئیر و کلو در شهرستان میناب از جمله این روستا‌ها هستند.

  • 26 دی 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011