معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مشکلات روستاها در بازدیدهای میدانی تعیین تکلیف می شود

27 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت در بازدیدهای میدانی رفع مشکلات روستاها را با هدف فراهم کردن زیرساخت ها برای توسعه آنها در اولویت قرار داده ایم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد؛ علی محمدروستا در برنامه دوره ای خود در سفر به روستاها روز یکشنبه با حضور آیت اله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین استانی و محلی در بازدید و بررسی آخرین وضعیت منطقه سادات محمودی پاتاوه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و عقب ماندگی های گسترده و بیکاری در برخی مناطق روستایی قرار دارد که به دلیل نبود زیرساخت هاست.
وی عنوان کرد: کمبود درآمد عامل مهمی است که اگر با وجود ظرفیت هایی که در این روستاها می باشد برای آنها چاره اندیشی شود با تامین زیرساخت ها طرح های توسعه روستایی به ثمر می نشیند.
معاون عمرانی بر ضرورت توجه به توسعه روستایی در استان تاکید کرد و افزود: نقش و اهمیت توسعه روستاها و شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاها از اهمیت زیادی برخوردار بوده که توجه دولت باعث شده تا استان وارد مرحله تازه ای شود.
وی با بیان اینکه تاکنون راه حل های متفاوتی برای مقابله با بیکاری، توسعه فعالیت شغلی و توسعه روستایی ارایه شده است عنوان کرد: جایگاه توسعه در روستا مدنظر است که با ایجاد زیرساخت ها بتوان توسعه بخشیدن به زراعت، دامداری، باغداری و گردشگری در محیط روستا را فراهم کرد.
وی آسیب پذیر بودن روستاها را آفت و مشارکت محلی در اقدامات روستا را بسیار ضروری دانسته و افزود: امید داریم که روستاها با برنامه، ساختارهای فنی و قوانین پایه مورد توجه قرار بگیرند.
روستا به خسارات اخیر بارش ها و سیلاب در برخی مناطق روستایی استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل سیلاب و بارندگی‌های اخیر لوله انتقال آب منطقه رودشتی و روستاهای تابعه شکسته و پایه‌های بتنی لوله‌های آب نیز تخریب شده است، یکبار بطور موقت این لوله تعمیر شده و دوباره از بین رفته است.
معاون عمرانی اظهار داشت از روستا بازدید شده، اتصالات مربوط به لوله انتقال آب خریداری و آماده نصب است و ان‌شاءالله مشکل بطور موقت رفع می‌شود.
روستا تاکید کرد البته باید کاری انجام بگیرد که مشکل بطور دائمی حل شود، لوله انتقال آب از بستر رودخانه عبور نکند و در سیلاب ‌های بعدی دچار ضرر و زیان و قطعی آب نشویم.
وی گفت با مدیران حوزه زیرساخت بصورت میدانی و حضوری در حال بررسی دیگر مشکلات روستاها هستیم و برنامه‌ریزی برای انجام دیگر امور صورت می‌گیرد.
روستا بیان کرد: برخی مشکلات در حوزه پمپاژ کشاورزی وجود دارد، در روستاهای دیگر مشکلات بعضا در خصوص بهسازی معابر، جاده‌های بین مزارع وجود دارد که از آنها بازدید و چاره اندیشی می‌شود.
معاون امور عمرانی استانداری گفت: برخی روستاها مشکل برق و روشنایی دارند، جاده امام‌زاده محمود درب کلات دارای پیچ‌های خطرناکی است که این موضوع باید مورد توجه راهداری قرار بگیرد.
در این بازدید تعدادی ازمسئولان استانی، رئیس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه، فرماندار شهرستان دنا، امام جمعه سی‌سخت، امام جمعه پاتاوه و جمعی از مدیران کل استانی در حوزه زیرساخت از منطقه سادات محمودی بخش پاتاوه بازدید کردند.

  • 27 اردیبهشت 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011