معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دغدغه رئیس جمهور شهید توجه به روستاها و زیرساخت های آن بود

21 خرداد 1403

تبریز- مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی توجه به روستاها، محرومیت زدایی از روستاهای دورافتاده بخصوص توجه به زیرساخت ها در روستاها را از دغدغه های رئیس جمهور شهید برشمرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسکندری در چهارمین نشست از سلسله نشست های رسم خدمت ویژه خبرنگاران، افزود: مدیریت عالی استان هم زودن غبار محرومیت از روستاعا را اولویت و دغدغه خود می داند و با کمک دستگاه ها در این راستا گام بر می دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از طرح های روستایی مردم روستاها، نهادهای مردمی و گروه های جهادی نقش آفرینی کردند و امید است امسال نیز در راستای شعار سال شاهد پر رنگ شدن مشارکت مردم بیش از گذشته باشیم.

اسکندری توسعه روستاها را موضوع پیچیده ای عنوان و اظهار کرد: هنر مدیریت عالی استان هماهنگی و سیاست گذاری و تجمیع این موارد برای رضایت مندی اهالی روستاهاست.

وی اضافه کرد: سند تحول روستا به نام «تکام» در این راستا ابلاغ شده است طرحی که مردم پایه و مبنی بر مشارکت مردم در حل مسایل روستاها با استفاده از ظرفیت آن هاست.

اسکندری گفت: روستا‌ها سرشار از ظرفیت‌های مختلف برای خلق ثروت، ارزش افزوده و درآمدزایی هستند ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی شناخته نشده و طرح تکام، بسترسازی برای تغییر در نوع نگرش به درآمدزایی در روستا‌هاست.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات دولتی در خصوص روستاها، بیان کرد: تخصیص اعتبارات ملی طی۱۰ سال از سال( ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای استان بود در حالی که از سال ۱۴۰۰ تا حال حاضر ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و این نشان می دهد که دولت سیزدهم توجه ویژه ای در این خصوص داشته است.

اسکندری در ادامه جمعیت روستایی استان را ۱۱۰۰۲۲۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۷۲۷ روستا دارای سکنه، تعداد ۲۰۷۲روستا دارای شورای اسلامی و ۲۰۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی توجه به آب شرب پایدار روستایی را مهم ترین اولویت دانست و افزود: با توجه به چالش آب در روستاها ۴۳۷ روستای استان توسط قرار امام حسن مجتبی و تلاش گروه های جهادی در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب برخوردار شدند که از آن می توان به انقلاب آبرسانی تعبیر کرد.

اسکندری توجه به راه و جاده روستایی، زمین ورزشی در روستاها، خانه ورزش، خانه بهداشت، بازنگری برخی از راه ها در قالب طرح هادی و چندین عنوان خدمات دیگر را از اقدامات انجام یافته در راستای خدمات رسانی به روستائیان در استان برشمرد.

  • 21 خرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011