معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

حمایت از طرح های توسعه ای روستاییان

5 آبان 1395

به گفته آقای جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، طبق برنامه، وزارت کشور از روستائیانی که برای توسعه روستاها برنامه ارائه کنند، حمایت می کند.

سعیدرضا جندقیان که در نشست مشترک دهیاران بخش مرکزی شهرستان رامسر سخن می گفت، افزود: بر اساس این طرح، وزارت کشور خدماتی شامل هماهنگی، صدور مجوز، تسهیلات، جلب مشارکت بخش خصوصی و مشارکت مردمی را در این زمینه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه شروع توسعه روستاها باید از خود روستاها باشد ، اضافه کرد :ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.

جندقیان همچنین تاکید کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار در روستاها اول باید تفکر مردم روستاها عوض شود تا به اهداف توسعه پایدار دست یابیم.

طبق گفته وی، به دلیل برنامه های گذشته جمعیت روستاها کاهش پیدا کرده است ، حتی باوجود اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد از تولیدات کشور از روستاهاست.

وی با تاکید بر سعی در توسعه بدون سرمایه گذاری و تلاش دهیاران روستاها برای گسترش سرمایه گذاری بدون منابع دولتی اظهار کرد :

اکنون در توسعه یافته‌ترین دوران هستیم و باید از ظرفیت‌های داخلی و درونی استفاده کرد و رویکردها را مبتنی بر توسعه قرار دهیم.

جندقیان خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و صدور مجوزهای و تسهیلات برای انجام پروژه‌ها، طرح‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی از استاندار مازندران شد.

همچنین افزود : اگر بخواهیم ساختار را به سمت توسعه ببریم باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و خودمان کاری انجام دهیم و منتظر کمک اطرافیان نباشیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خطاب به دهیاران بیان کرد: شورا‌ها و دهیاران باید برای تحقق رویکرد گام بردارند و در ایده‌پردازی خلاقیت داشته و همچنین در درون روستا برای محورهای توسعه باید با تدبیر مناسب، عمل و تلاش کنند.

در ادامه  وی با بیان اینکه ۶۳ درصد منابع دولتی در سه سال اخیر محقق شده است، تصریح کرد: از زمان تاسیس دهیاری‌ها از سال ۸۲ تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بین دهیاری‌های کشور توزیع شد که ۵ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم بوده است.

جندقیان‌بیدگلی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ پروژه در دهیاری‌های کشور به بهره‌برداری رسید و ۴ هزار و ۲۵۰ دهیاری هم به دهیاری‌های کشور اضافه شد، افزود: کل اعتبارات دهیاری‌ها باید در منطقه روستا و در راستای قانون تعریف شده هزینه شود و دهیاران باید هر ۶ ماه یک‌بارعملکردشان را ارائه دهند.

جان الله عبدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت : ۴۵ درصد جمعیت استان ساکن روستاها هستند.

وی افزود : علاوه بر این ، روستاهای مازندران ۲.۵ برابر جمعیت ثابتشان جمعیت شناور دارند که باید زیر ساخت های لازم در آنها فراهم شود.

همچنین گفت : هم اکنون چهار هزار طرح نیمه تمام و در حال اجرا در روستاهای استان وجود دارد که امسال ۸۰۰ طرح به بهره برداری می رسد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت : اگر چه ۱۸روستای هدف گردشگری در استان داریم ، اما تک تک روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری دارند به همین خاطر کار گروه گردشگری روستایی در استان تشکیل شده و قرار است هر روستا یک طرح اقتصادی معرفی کند که تاکنون ۹۰۰ طرح اقتصادی معرفی شده است .

در ادامه عبدی افزود : تاکنون ۲۰۰ طرح تولیدی در زمینه مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی معرفی شده است.

وی گفت : سند توسعه روستایی استان تهیه و به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شده است.

حسین سروری فرماندار رامسر هم در این جلسه گفت: دهیاران باید از سرمایه گذاران و کارآفرینان تولید و اشتغال حمایت ویژه نمایند.

وی اظهار داشت: وجب به وجب رامسر بویژه روستاها مقصدگردشگری و میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

وی افزود : دهیاران ، مدیر ارشد روستاها هستند و باید برای رسیدن به اهداف توسعه ای در روستا و اشتغال پایدار روستائیان تلاش کنند.

فرماندار رامسر تاکید کرد : روستاها این شهرستان همزمان توانایی سرمایه گذاری در ۲ بخش کشاورزی و گردشگری را دارد و دهیاران باید در این ۲ حوزه برنامه ریزی کنند.

 

 

 

  • 5 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011