معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اولویت هزینه‌های زکات اشتغال پایدار در روستاها باشد

24 مهر 1396
زکات

امام جمعه بندرعباس و رئیس شورای زکات استان هرمزگان با بیان اینکه پرداخت زکات با نگاه اعتقادی همراه باشد، اولویت در هزینه کرد و صرف زکات را اشتغال‌ پایدار در مناطق روستایی و محروم دانست.

آیت الله نعیم آبادی در جمع اعضای شورای زکات هرمزگان با اشاره به اهمیت زکات طبق احادیث و روایات اسلامی اظهار داشت: در ابعاد زندگی مردم به این امر مهم توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر نیروی مبلغ زکات از ظرفیت خوبی در ترویج پرداخت فرهنگ زکات استان هستند، بیان کرد: زکات باید با نگاه اعتقادی همراه باشد و تبلیغات و برای پرداخت این فریضه الهی زمینه‌های آن از سوی مؤدیان فراهم شود.

امام جمعه بندرعباس عدم اشتغال پایدار و نادیده گرفتن بعد علمی روستا‌ها، کاهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری را از علت‌های مهاجرت روستاییان به شهر دانست و تاکیدکرد: هزینه و صرف زکات با اولویت پرداخت در اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان نیز یکی از فرایض بسیار مهم در دین اسلام را پرداخت زکات دانست که نقش آن فقرزدایی است و تحقق آن با مشارکت مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: با جمع‌آوری هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات به رشد ۱۳۲ درصدی در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

به گفته الهیاری، حدود ۶ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه کمک به معیشت نیازمندان، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در تأمین جهیزیه زوج‌های جوان و ۲۷۱ میلیون تومان در مسکن مددجویان تحت حمایت در سال ۹۶ اختصاص می‌یابد.

 

زکات

زکات

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

www.tasnimnews.com

  • 24 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011