معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

صدور مجوز تأسیس دهیاری برای ۳۲ هزار و ۹۵۴ روستا در کشور

14 تیر 1395
زیارتی نصرآبادی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز تأسیس دهیاری برای ۳۲ هزار و ۹۵۴ روستا در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ۸۷ درصد جمعیت روستائی کشور تحت پوشش خدمات روستائی که از سوی دهیاری ها ارائه می شود، قرار گرفته اند.

اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه ۱۴ تیر سالروز تصویب قانون دهیاری های خودکفا گفت: با تاسیس دهیاری در روستاهای کشور از اوائل دهه هشتاد، شاهد ارتقای شاخص های کیفیت زندگی در روستاها از طریق اقدامات و عملکرد دهیاری ها هستیم.

 

وی، جمع آوری زباله در بیش از ۲۵ هزار روستای کشور از سوی دهیاریها، آسفالت معابر روستا، ارائه خدمات ایمنی و اتش نشانی تو

زیارتی نصرآبادی

زیارتی نصرآبادی

سط پایگاه های اتش نشانی دهیاری ها و تاسیس بوستان های روستائی را ازجمله خدمات عمده دهیاری ها ذکر نمود.

زیارتی نصرآبادی همچنین از ارائه کمک های دولت به یکصد روستای هدف گردشگری در سال جاری با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری در این روستاها با محوریت دهیاری ها خبر داد.

وی تاکید کرد: گردشگری روستائی، که با توسعه سرمایه‌گذاری، افزایش درآمدهای پایدار و اشتغال زایی همراه می باشد، موضوعی در راستای تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی و از اولویتهای کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال جاری است.

زیارتی نصرآبادی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مهم‌ترین برنامه کاری امسال را برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم در سطح دهیاری‌های کشور برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری و با تدابیر وزیر محترم کشور، اقدامات اجرایی مناسبی به ویژه در سه استان پایلوت آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان در حال برنامه‌ریزی و اجرا می باشد که امیدواریم ثمرات آن هر چه سریعتر به صورت رونق اقتصادی روستاهای مستعد و دارای پتانسیل کشور به منصه ظهور برسد.

  • 14 تیر 1395
  • |
  • ۲ دیدگاه
  • |


  1. افراچالی گفت:

    با سلام.
    در حالی شما دم از ایجاد فلان هزار دهیاری می زنید که روستایی مثل روستای افراچال، از توابع شهرستان ساری که سد بتنی دوقوسی سلیمان تنگه در ضلع شمالی این روستای مظلوم!! واقع شده و هر سال این روستا و اهالیش پذیرای کلی گردشگر و مسافر داخلی و خارجی هشتن ولی همچنان دولت به آمار و سرشماری اکتفا میکنه و این روستا رو با بالاترین سطح جذب گردشگری به حساب روستای دهیاری دار به حساب نمیاره.
    واقعا جای تاسف داره که نامه نگاری های چند باره شورای این روستا با نهادهای ذیربط و بالاتر به نتیجه می رسه که البته بخش زیادی از این بی نتیجه نرسیدن ها به علت اهمیت ندادن مسئولین روستایی این منطقه و البته مسئولین شهری شهر ساری اتفاق افتاده که حتی از پس تکمیل پروژه عریض کردن محور ساری-تاکام هم بر نمیان الان چندین و چند ساله!!!!
    آقای مهندس.
    آمار دهی بسه خواهشا.
    به داد اهالی افراچال اگه نمیرسید، لااقل به فکر مسافرینی باشین که هر سال میان منطقه افراچال و با بی امکاناتی روبرو میشن.. هر جمعه و تعطیلات، میان این منطقه و غروبش از تاکام تا ساری رو عوض یک ربع مجبورن یک ساعته طی کنن اونم توی بلبشوی تخطی رانندگان و با هزار خطر و مکافات پیش رو در ترافیک جاده ی خارج شهری!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    امیدوارم این کامنتم به دیدتون برسه و عوض پیدا کردن نویسنده و …، به فکر بررسی مشکل و پاسخوگیی به درخواست به حق اهالی این منطقه برایید. مرسی.

  2. حمیدحیدرزهی گفت:

    روستای آذرآبادشهرستان دلگان -استان سیستان وبلوچستان -رادریابیداین روستاباداشتن جمعیتی قریب به ۷۰۰نفربه منظورجمع آوری زباله وانجام امورات عمرانی ماشین آلات نداردعلیرغم پیگیری های لازم تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است @حیدرزهی دهیار۰۹۱۵۲۷۰۷۶۷۴

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011