معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تامین کلاس درس برای ۴۰دختردانش آموز در روستاهای غیزانیه

11 مهر 1396

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت :با همت مردم روستا و همکاری آموزش و پرورش فضای آموزشی مورد نیاز برای ۴۰ دختر روستایی در بخش غیزانیه شهرستان اهواز فراهم شد.

حرج چلداوی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این دختران ساکن تعدادی از روستاهای اطراف و نزدیک غیزانیه بودند که فاقد مدرسه دخترانه هستند بنابراین براساس پیگیریها مقرر شد که با کمک اهالی و آموزش و پرورش استان خانه یکی از اهالی که پنج اتاق برای کلاس دارد برای امسال در اختیار این دانش آموزان دختر قرار گیرد و تا چند روز آینده این فضا آماده سازی و در اختیار این دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: همچنین هماهنگی های لازم برای تامین سرویس رفت و آمد این دانش آموزان انجام گرفته تا این دانش آموزان بر سر کلاس درس حاضر شوند.
چلداوی گفت: برای ۱۰ کلاس درسی در غیزانیه که در هفته اول مهر ماه بدون معلم مانده بودند نیز معلم تامین شده است.
وی افزود: خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه است که در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ سه هزار معلم حق التدریسی جذب شد و امسال نیز دو هزار نیرو جذب شده است.

** جذب مربی پیش دبستانی در خوزستان
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان طبق مصوبه مجلس، مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۱ دارای سابقه فعالیت آموزشی بودند و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش پرونده آنها تشکیل شده و صلاحیت های عمومی آنان مورد بررسی قرار گرفته بود، در تابستان امسال به صورت حق التدریس جذب کرد که در دوره ابتدایی به تدریس خود ادامه می دهند.
چلداوی افزود: با توجه به اینکه جای این تعداد نیرو در دوره پیش دبستانی برای امسال خالی شد مقرر شده است که تعدادی از داوطلبان را که دارای مدرک آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و روانشناسی تربیتی هستند جذب شوند.
وی گفت: زمان مراجعه افراد دارای شرایط تدریس در دوره پیش دبستانی در نواحی و مناطق استان از امروز دوشنبه ۱۰ مهر بوده که افراد زیادی علاقمندان به کار در این حوزه در روز اول به نواحی و مناطق مراجعه داشته اند.
بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات) ۸۰ روستا با بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.
غیزانیه که یکی از محروم ترین بخش های شهرستان اهواز است ، در ۳۰ کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد .
بیش از ۳۰۰ چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و تاسیسات نفتی عظیم منطقه نیز در آن مستقر است.
بیش از نیمی از روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز آب را به صورت جیره بندی آب دریافت می کنند.
۶۷ هزار معلم آموزش یک میلیون جمعیت دانش آموزی استان در مقاطع مختلف را برعهده دارند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

  • 11 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011