معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

الگوی پیشنهادی برای تعیین تعداد مسئولین امور مالی دهیاری‌ها

4 اردیبهشت 1398
الگوي پيشنهادي براي تعيين تعداد مسئولين امور مالي دهياري‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، از تشکیل نشست بررسی ” الگوی پیشنهادی برای تعیین تعداد مسئولین امور مالی دهیاری‌ها ” با حضور جمعی از مدیران‌کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها به میزبانی استانداری خراسان رضوی در مشهد مقدس خبر داد.

اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان مطلب فوق اظهار کرد : انتظام‌ بخشی به امور مالی ، شفافیت عملکرد و فرآیندهای جاری دهیاری‌ها و همچنین توجه به بهبود وضعیت نیروی انسانی نهادهای مذکور از مهمترین موضوعات و اولویت‌های کاری دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوردر سال‌های گذشته بوده و اقدامات مؤثری در این خصوص در قالب تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها صورت گرفته است .
وی افزود: باید توجه داشت که مسئولین امور مالی دهیاری‌ها از نیروهای مؤثر و متخصص نهادهای مذکور به شمار می‌روند که نقش ‌آن‌ها در نظم بخشیدن به امور مالی و ثبت دقیق اطلاعات و وقایع مالی و رعایت چارچوب قوانین و مقررات مربوط می‌تواند در عملکرد قانونی و منطبق با اصول و ضوابط دهیاری‌ها حائز اهمیت باشد. از این رو توزیع مناسب و منطقی امور محوله به آن‌ها براساس توان اجرایی، حجم عملیات مالی و میزان وظایف محوله می‌تواند به کارآمدی و اثربخشی آن‌ها در عملکرد دهیاری کمک نماید.

زیارتی نصرآبادی اضافه کرد: استانداری‌ها بر اساس پیشنهاد ارائه شده در سال‌های گذشته به منظور کاهش هزینه‌های جاری و افزایش بهره‌وری و کارآیی در نهادهای مذکور و همچنین تجمیع اطلاعات مالی و پاسخگویی سریع و مسئولانه دهیاری‌ها، واگذاری و انجام امور مالی چند دهیاری از طریق یک مسئول مالی مشترک را با در نظر گرفتن پراکنش و مسافت بین روستاها، حجم عملیات مالی، ملاحظات و شرایط حاکم بر منطقه‌ای در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین اظهار کرد: به منظور انتظام‌بخشی به رویه مذکور، رفع مشکلات احتمالی و برقراری عدالت درخصوص توزیع مناسب و منطقی عملیات مالی دهیاری‌ها توسط مسئولین امور مالی دهیاری‌ها، تعیین الگوی پیشنهادی برای تعیین تعداد مسئولین امور مالی دهیاری‌ها در این دفتر مطرح و پس از بررسی کلیات موضوع در کارگروه اقتصاد مقاومتی و امور مالی دهیاری‌ها و همفکری و کسب نظر مشورتی استانداری‌ها، پیش‌نویس موصوف تهیه شد.

وی ادامه داد : تعیین تعداد مسئولین امور مالی دهیاری‌ها در سطح بخش با در نظر گرفتن سه شاخص تعداد و بودجه دهیاری‌ها و جمعیت روستایی تحت پوشش دهیاری‌ها در سطح بخش پس از جمع‌بندی موارد و اعمال پیشنهادهای استانداری‌ها، موضوع برای بررسی نهایی و رفع موانع اجرایی در استان‌های دارای شرایط ویژه در نشستی در شهر مشهد با حضور معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی و مدیران‌کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و هرمزگان به میزبانی استانداری خراسان رضوی بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر گردید با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، الگوی پیشنهادی برای اجرا به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 4 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011