معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان بسیج سازندگی

6 آذر 1398

 موضوع این تفاهم نامه که در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی شهرداران و روسای شوراهای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در وزارت کشور به امضای مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رسید، هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک برای توسعه زیرساخت‌های فنی ، عمرانی و خدماتی در راستای کمک به رونق اشتغال ، کارآفرینی و توسعه اقتصادی در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور است .

همکاری در شناسایی و انتخاب کسب‌وکارهای اشتغالزا در شهرستان‌های هدف برای توسعه بخش‌های تعاونی و خصوصی ، همکاری در شناسایی ، انتخاب و آموزش منابع انسانی متخصص برای پیاده‌سازی طرح‌های اشتغالزا با اولویت تعاونی‌ها ، همکاری در اجرای برنامه‌های آموزش مهارتی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای آموزشی از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

فراهم نمودن زمینه مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان برای ایجاد ، مشارکت و توسعه برنامه‌های عمرانی و زیرساختی و اشتغالزا در مناطق روستایی ، متناسب با پروژه‌های اولویت‌دار اسناد توسعه شهرستان‌های هدف و همکاری و حمایت از گروه‌های جهادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل ، زلزله و… به صورت محلی و منطقه‌ای دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

همچنین اهتمام در توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار در روستاهای هدف ، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان بسیج دانشجویی و سازمان بسیج دانش‌آموزی به منظور آموزش مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموزان شهرستان‌های هدف و سازماندهی گروه‌های جهادی تخصصی و معرفی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت انجام مأموریت‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه دیگر محورهای این تفاهم نامه می باشد .
اولویت دادن به شهرها و روستاهای واقع در شهرستان‌های هدف جهت اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا و محرومیت‌زدایی با رویکرد غیر انتفاعی و غیر سودده و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد تسهیل‌گرانه از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

به منظور راهبری ، هماهنگی و نظارت بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه در سطح ملی ، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان دو طرف تشکیل می‌شود و کمیته‌ای مرکب از مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و رئیس سازمان بسیج سازندگی استان و کارشناسان ذی‌ربط در سطح استان تشکیل و وظیفه انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه در سطح استان و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به کمیته ملی را برعهده دارند .
قابل ذکر است همزمان با هفته بسیج ۷۲۰ پروژه عمرانی عام المنفعه و زودبازده که عملیات اجرای آن از سوی بسیج سازندگی انجام شده در روز ۹ آذر با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی در استان همدان به بهره برداری می رسد. همچنین عملیات بازسازی و انتقال روستای برفیان از توابع شهرستان تویسرکان نیز انجام می شود .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

  • 6 آذر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011