معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۱۰ هزار و ۳۰۰ روستا به شبکه آب سالم متصل شده اند

8 آذر 1398
۱۰ هزار و ۳۰۰ روستا به شبکه آب سالم متصل شده اند

اردکانیان ، وزیر نیرو ، گفت : در دولت تدبیر و امید ، ۱۰ هزار و ۳۰۰ روستا به شبکه آب سالم متصل شده و به تبع آن ، ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب سالم برخوردار شده‌اند که تا پایان فعالیت دولت فعلی ، این تعداد به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت .

وی، اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته ، شاهد تحول بنیادین در زمینه تامین آب سالم ، برق و توسعه شبکه‌های فاضلاب برای رفاه و آسایش آحاد جامعه بودیم اما این تلاش‌ها در شرایطی انجام شده که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی دشمنان نیز مواجه بوده است.

اردکانیان اظهار داشت: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در سال ۵۷ کمتر از تعداد انگشتان یک دست بود ، اما ظرف این سال‌ها ۲۲۶ تصفیه خانه در کشور راه اندازی شده و اکنون هفته‌ای نیست که یک تصفیه خانه آب یا فاضلاب در ایران افتتاح نشود.

وزیر نیرو ادامه داد: در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۳۰ تصفیه خانه در کشور افتتاح شده و تصفیه خانه آب شهرستان داراب که امروز (هفتم آذر) افتتاح می‌شود، یکصد و چهل و نهمین تصفیه خانه است که در این دولت به بهره برداری می‌رسد.

اردکانیان ، همچنین در مورد یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت : این طرح که به تصویب هیات وزیران رسیده ، نقش اساسی در ارائه خدمات بهتر به ویژه در روستاها و مناطق محروم خواهد داشت و بر اساس آن یک شرکت واحد آب و فاضلاب در استان‌ها به ارائه خدمات می‌پردازد.

به گفته وی ، با ایجاد این شرکت‌ها، چتر خدمات شرکت‌های آبفا گسترش می‌یابد و اجرای طرح‌های توسعه نیز شتاب بیشتری می‌گیرد.

وزیر نیرو در باره اجرای پویش “الف ب ایران” بیان کرد: از ۲۲۷ پروژه وعده داده شده در قالب این پویش ، ۶۱ طرح تا پایان سال ۹۸ افتتاح می‌شود.

اردکانیان همچنین با اشاره به اجرای ۱۷۹ طرح سدسازی در کشور، گفت: از این تعداد، امسال ۱۰ طرح با اولویت تامین آب آشامیدنی و سایر اهداف کشاورزی، صنعت و یا کنترل سیلاب بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته تلاش شده در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند تا پایان دولت دوازدهم این مشکل به صفر برسد و بی شک این موضوع نیازمند تامین منابع مالی است اما می‌کوشیم تا منابع مورد نیاز آن را فراهم کنیم.

اردکانیان بیان کرد : وزارت نیرو مصمم است ، الگوی صحیح مصرف آب را به عنوان یک عادت اخلاقی خوب در جامعه نهادینه‌سازی کند و در این میان نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از اهمیت بالاتری برخوردار است .

وی ، آب را یک موضوع بین بخشی دانست و گفت : اهمیت این مساله در حدی است که می‌توان از مقوله مدیریت منابع آب دولت‌ها به سطح توسعه‌یافتگی آنها پی برد و بدون تردید، مدیریت آب از جنبه‌های مختلف فنی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و مهم‌تر از همه فرهنگی و تاریخی برخوردار است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شرایط تحریم و در زمانی که در مضیقه منابع مالی قرار داریم، باید بر موضوع مدیریت جهادی برای پیشبرد همه طرح‌های اقتصادی و عمرانی تاکید شود.

او گفت: همانگونه که ما خواستار جنگ نبودیم و ۸ سال جنگ بر ما تحمیل شد و از خاکستر آتش جنگ به خود اتکایی رسیدیم، اکنون نیز با تاکید بر توان داخلی و دانش بومی باید از تحریم های تحمیلی رشد و شکوفایی و توسعه اقتصادی حاصل کنیم.

همچنین اضافه کرد : عبور از تحریم و رسیدن به شکوفایی اقتصادی، نیازمند وحدت، همدلی و حرکت بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین بازگویی داشته‌هایمان است زیرا این امر باعث افزایش تاب آوری جامعه می‌شود و نباید اجازه دهیم دشمن با انگشت گذاشتن بر مشکلات، ظرفیت بلند ملت در توسعه و تاب‌آوری را کاهش دهد.

منبع: ایرنا

  • 8 آذر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011