معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نحوه و فرآیند انتخاب اعضای کمیته انضباط کار دهیاری‌ها ابلاغ شد

2 دی 1398
نحوه و فرآیند انتخاب اعضای کمیته انضباط کار دهیاری‌ها ابلاغ شد

اسمعیل زیارتی نصرآبادی  اعلام داشت : نحوه و فرآیند انتخاب اعضای کمیته انضباط کار دهیاری‌ها تعیین و توسط معاون امور دهیاری‌ها ابلاغ شد و براساس ماده ۷ آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها، کمیته انضباط کار متشکل از نمایندگان کارفرمایان، نمایندگان کارکنان دهیاری و نماینده سرپرستان می‌باشد.
وی درخصوص نحوه انتخاب نمایندگان کارفرمایان، عنوان نمود: طبق ابلاغیه معاون امور دهیاری‌ها، پس از انتخاب یک دهیار توسط دهیاران بخش و معرفی به فرماندار، یک دهیار در سطح هر شهرستان، توسط دهیاران منتخب بخش‌های شهرستان، انتخاب و به استان معرفی می‌شود. در آخرین مرحله، دهیاران منتخب شهرستان‌های استان، ۴ دهیار را برای عضویت در کمیته (۲ دهیار عضو اصلی و ۲ دهیار عضو علی‌البدل) به‌عنوان نمایندگان کارفرما، انتخاب می‌‌کنند.
زیارتی نصرآبادی همچنین افزود: برای انتخاب نمایندگان کارکنان دهیاری، پس از معرفی یک مسئول امور مالی و یک مسئول امور فنی منتخب از سوی مسئولین امور مالی و فنی بخش، به فرماندار، منتخبین بخش‌های هر شهرستان، یک مسئول امور مالی و یک مسئول امور فنی را انتخاب و به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی می‌نمایند. سپس در سطح استان، کارکنان دهیاری منتخب شهرستان‌ها، از بین خود یک مسئول امور مالی و یک مسئول امور فنی را به‌عنوان اعضای اصلی کمیته و یک مسئول امور مالی و یک مسئول امور فنی را به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب خواهند کرد.
وی در ادامه عنوان نمود: از آن‌جاکه تولی‌گری امور دهیاری‌های استان، بر عهده استانداری می‌باشد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، نماینده سرپرستان و رییس کمیته خواهد بود.
وی تأکید نمود: نماینده کارفرما الزاماً می‌بایست دهیار باشد و انتخاب سرپرست دهیاری به‌عنوان نماینده کارفرما فاقد جایگاه قانونی است. زیارتی نصرآبادی همچنین دارا بودن تحصیلات کارشناسی و ۳ سال سابقه کار برای نمایندگان را الزامی دانست و عنوان نمود اعضای کمیته برای ۲ سال انتخاب و احکام ایشان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صادر خواهد شد.
زیارتی نصرآبادی در پایان، ابراز امیدواری کرد که با اهتمام دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور در تشکیل و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کمیته‌های انضباط کار دهیاری‌ها ، شاهد تسریع در نظام‌مند شدن رسیدگی به تخلفات احتمالی کارکنان دهیاری‌ها باشیم.

منبع : به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

  • 2 دی 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011