معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

همکاری ۳۵۰ روستای خراسان شمالی با کمیته امداد در پرداخت زکات

29 دی 1399

دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: از ۵۴۹ روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات در این استان، امسال ۳۵۰ روستا زکات پرداخت کردند.مجید الهی راد افزود: امسال به جهت اهمیت ساماندهی وضعیت و مشکلات معیشتی مردم، منابع پرداختی زکات با اولویت نیاز محرومان هزینه شده است.

وی در ادامه میزان زکات پرداختی مردم استان در ۹ ماهه امسال را بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰  میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع زکات پرداختی هشت میلیارد  و ۹۳۷ میلیون تومان آن زکات واجب، شش میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان آن زکات مستحبی و سه میلیارد و۴۳۰ میلیون تومان آن زکات فطریه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از زکات جمع آوری شده امسال برای امور حمایتی محرومین و نیازمندان و ۳۵ درصد نیز در بخش ساخت و احداث پروژه های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی شمار عاملان افتخاری شورای زکات استان را هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هفت نفر از روحانیون و سه سرباز طلبه نیز در ادارات زکات سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، الهی راد به  فعالیت های شورای زکات در استان با محوریت فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان در پرداخت زکات و همچنین مشارکت در طرح زکات مستحبی اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۴۶۰ جلسه در بخش های  استانی، شهرستانی و روستایی با محوریت زکات تشکیل شده است.

وی به بیان برخی چالش های پیش روی فعالیت های شورای زکات اشاره کرد و گفت: سرعت بخشی و افزایش اثر بخشی برنامه ها  باید به طور فزاینده ای در بین اعضای این شورا افزایش یابد.

وی به همراهی و هم افزایی دستگاه های عضو شورای زکات تاکید و تصریح کرد: حضور مستمر مدیران عضو این شورا در جلسات و برنامه ها باید به طوری جدی پیگیری شود.

  • 29 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011