معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افتتاح ۵۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان گلستان

12 بهمن 1399

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۵۳۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به بهره برداری بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتبار ۱۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. همچنین بهره برداری از ۱۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن جوانان و ۸ واحد مسکن انتفاعی نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: احداث ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و یکهزار واحد مسکونی در قالب بازسازی حوادثی با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی همچنین از افتتاح و کلنگ زنی ۶۳۸ واحد مسکونی شهری با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: ۲۵۶ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان،  ۷۱ واحد مسکن جوانان با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و ۱۹۹ واحد مسکونی انتفاعی با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه کلیه اقدامات بنیاد مسکن استان با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران و آبادانی روستاهای استان و ارتقاء سطح زندگی روستانشینان است، افزود: در دهه مبارک فجر ۴۵۱ پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که از این  تعداد ۲۶۵ پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸۶  پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان نیز آغاز می‌شود.

وی اهدای یکهزار و ۳۶۶ جلد سند مالکیت روستایی و شهری شامل یکهزار و ۸۷ جلد سند روستایی و ۲۷۹ جلد سند شهری به مالکان آنها را از دیگر برنامه‌های بنیاد در دهه فجر امسال دانست و گفت: کار نقشه برداری ۴۱۱ روستای تحت مالکیت بنیاد علوی از ۶۰۰ روستای بنیاد علوی جهت صدور اسناد مالکیت مردم با نقشه برداری از ۷۸ هزار و ۱۳۱  قطعه به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم است، خاطرنشان کرد: برای بهسازی و نوسازی این واحدها ما به سراغ مردم رفتیم و در همین زمینه تفاهم نامه‌های مختلفی را با سپاه و بسیج، صنوف و بازاریان، میراث فرهنگی، طلاب و روحانیون، جامعه ورزش و جوانان و غیره به امضا رساندیم.

وی گفت: تا پایان دهه فجر امسال این فرصت برای متقاضیان فراهم است که در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در راستای تفاهم نامه‌هایی که امضا شده است، برای ساخت مسکن و برخورداری از تسهیلات استفاده کنند و کار اجرایی ساخت این واحدها را نیز تا پایان امسال آغاز خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

  • 12 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011