معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تاکید سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اجرای برنامه پیشگیری و مدیریت آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مراتع و فضاهای سبز شهری و روستایی

22 فروردین 1400

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، ‌مراتع و پوشش گیاهی واقع در محدوده و حریم شهرها و روستاهای کشور که معمولاً با افزایش دمای هوا در فصول گرم سال و خشک شدن پوشش گیاهی اتفاق می افتد، برنامه پیشگیری و مدیریت آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مراتع و فضاهای سبز شهری و روستایی کشور را ابلاغ نمود.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در ابلاغیه دکتر جمالی نژاد بر انجام اقداماتی از سوی شهرداری ها و دهیاری ها با محوریت استانداری ها در چارچوب مسئولیت­های قانونی و در راستای اجرای بند ۶ تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ( بهمن ماه ۹۸ ) تاکید شده که به این شرح است:
۱- تشکل جلسات هماهنگی برای پیشگیری و اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با حضور کلیه سازمانها و دستگاه های مرتبط از جمله شهرداریها و دهیاریها.

۲- اقدام برای برگزاری “مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع” بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌های آن استان.

۳- ارزیابی از وضعیت وقوع حوادث آتش ­سوزی در سال­های گذشته و اتخاذ تمهیدات لازم برای مناطق مستعد بروز آتش ­سوزی (با توجه به سوابق موجود در این زمینه).

۴- اطلاع­ رسانی و هشدار به شهروندان درزمینهٔ پیشگیری و کنترل آتش سوزی از طریق صداوسیمای استان، پایگاه های اینترنتی سازمانی، شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی.

۵- آماده سازی (بازبینی، تعمیر و استقرار) تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی.

۶- نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق.

۷- برقراری و تقویت گشت های شناسایی و کشف آتش‌سوزی به‌منظور واکنش مناسب در لحظات اولیه وقوع آتش سوزی همچنین ایجاد سازوکار مناسب برای اخذ و رصد گزارش‌های مردمی در این خصوص.

۸- اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت اصول نگهداری فضای سبز به‌ویژه پاک‌سازی علف‌های هرز و جمع آوری آن به‌منظور پیشگیری از آتش‌سوزی.

۹- استفاده از تمام ظرفیت های عملیاتی موجود (دولتی، عمومی و سازمان های مردم‌نهاد و …) و استان های معین برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی.

۱۰- برنامه اجرایی مدنظر برای پیشگیری و مقابله با وقوع آتش‌سوزی در فضای سبز شهرهای کشور مطابق ابلاغیه شماره ۱۲۳۰۷ مورخ ۱۳۹۹.۴.۱۱ که در سه مرحله؛ قبل، حین و پس از وقوع حوادث آتش‌سوزی تهیه‌شده است در سطح شهرهای استان، اجرایی شود.

در این ابلاغیه همچنین آمده است که با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، ضرورت دارد ضمن به‌کارگیری تمهیدات مدیریتی لازم از طریق آن معاونت، کلیه اقدامات با در نظر گرفتن مسئولیت‌ها و سطح‌بندی تعیین‌شده در قانون مدیریت بحران کشور و همچنین تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، صورت پذیرد.

  • 22 فروردین 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011