معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

حقوق دهیاران در سال ۱۴۰۰ چقدر شد؟ | دلیل تفاوت در دریافتی دهیاران

28 فروردین 1400

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های از ابلاغ شیوه‌نامه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری به استانداری‌ها در راستای اجرای آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها بر اساس مصوبه اسفندماه ۱۳۹۹ شورای عالی کار خبر داد.

به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت، و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در ۱۵ ماده و سه تبصره به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی، حداقل مزد روزانه دهیاران تمام‌وقت، از ابتدای سال روزانه ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ریال تعیین شده‌است.

وی بهره‌مندی دهیاران از فوق‌العاده شغل براساس درجه دهیاری و مدرک تحصیلی را از جمله موارد مورد توجه در این دستورالعمل برشمرد و گفت: افرادی که از سال ۸۲ به بعد با هر عنوان در دهیاری سابقه کار داشته ‌اند از پایه سنواتی طبق مصوبات سالیانه شورای عالی‌ کار، در همان سال، بهره‌ مند می‌شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مصوبات شورای عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عایله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و اعلام کرد: کمک هزینه اقلام مصرفی در سال جاری ۶ میلیون ریال و کمک هزینه مسکن ۳ میلیون ریال است که در صورت ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن، نرخ جدید ملاک عمل خواهد بود.

قربانی افزود: به تمامی دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای با عنوان «مزایای سرپرستی» بر اساس درجه دهیاری پرداخت خواهد شد و طبق سنوات گذشته، به دهیاران واجد شرایط، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کارایی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری حسب شاخص‌های مندرج در ماده ۷ با عنوان ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی، با تأیید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: پاداش آموزش نیز به دهیارانی که گواهی آموزشی دوره‌های مورد تأیید مرکز مطالعاتِ برنامه‌ریزی شهری و روستایی را اخذ کرده باشند، محاسبه و پرداخت می‌شود.

درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۶ بر اساس دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها آغاز و تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۶ دهیاری از مجموع ۳۵ هزار و ۴۵۸ دهیاری فعال در کشور، درجه‌بندی شده‌اند که نزدیک به ۹۵درصد از دهیاری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

  • 28 فروردین 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011