معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تخصیص ۹۳۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری ها و دهیاری های استان اصفهان

16 تیر 1400

به گزارش فارس از اصفهان،در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با  تبریک روز مالیات و هفته فرهنگسازی مالیاتی  اظهار داشت: روز گذشته  اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به عنوان یکی از ادارات برتر کشور در سازمان امور مالیاتی شناخته شد که رتبه حاصل  تلاش همکاران سازمانی در استان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان این‌که  اقتصاد متکی به نفت سایه بر روی هزینه‌های ما انداخته بود گفت: هزینه‌های ما از طریق فروش نفت تأمین می‌شد،  مالیات نقش کمرنگی داشت و جایگاه خودش  را نداشت.

وی ادامه داد: با اعمال تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر و عدم امکال فروش نفت دولت باید منابعی جهت پرداخت هزینه‌های جاری ایجاد می‌کرد، در دنیا حدود ۸۰ درصد هزینه‌ها از مالیات پرداخت می‌شود، در این راستا مالیات نقش ویژه ای پیدا کرد تا بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد.

مهدلو با بیان این‌که از ۱۲ سال گذشته  طرح جامع مالیاتی  شروع شد افزود:  هم اکنون ۳۵ درصد از هزینه‌های جاری دولت توسط مالیات تأمین می‌شود که این مقدار  پایین است و امیدواریم با انجام اقداماتی  بتوانیم  حداقل ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش دهیم، همچنین اقداماتی باید انجام شود تا هزینه‌های دولت نیز کاهش یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیر ماه به خاطر شرایط کرونایی ادامه داد: مودیان مالیاتی استان اصفهان ۲۲۰ هزار ۹۰۴ اظهار نامه اشخاص حقیقی که مربوط به فعالیت سال ۹۸ بود در سال ۹۹ تسلیم کردند، اشخاص حقیقی که اظهارنامه می‌دهند سه گروه هستند که گروه اول ۴ هزار و ۵۶۹ ، گروه دوم ۲ هزار و ۵۷۷ و الباقی که در گروه سوم بودند اظهارنامه خود را تسلیم کردند، از گروه سوم در سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۵۹۷ اظهارنامه از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده شده بود و ۶۵ درصد از اظهارنامه‌ها بر اساس توافق اصناف و مالیاتی از پروسه رسیدگی خارج شد.

وی با اشاره به آمار تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی در سال ۹۹ که تا ۱۵ تیر امسال ارائه شد گفت : گروه اول ۴ هزار و ۶۴۳ اظهارنامه با ۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه ، گروه دوم ۲هزار و ۹۳ اظهارنامه با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه، ۱۵۰ هزار و ۴۵۲ فقره اظهارنامه از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه ۶ درصد رشد داشته است.

مهدلو با بیان این‌که در سال   ۹۸،  ۶۵ درصد اظهار نامه‌ها بر اساس تبصره ۱۰۰ از پروسه رسیدگی خارج شد گفت : ۲۱ درصد از اظهارنامه‌ها نیز بر اساس خود اظهاری مودیان از پروسه رسیدگی خارج شد و ۱۵ درصد علی‌راس رسیدگی شد، برای اولین بار در سال ۹۸ این اتفاق افتاد که اعتماد را به سازمان امور مالیاتی افزایش داد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان کرد : متوسط رسیدگی به اظهار نامه‌ها در کشور سال ۹۸ ۳۵ درصد که این موضوع در استان اصفهان ۱۵ درصد است که حاصل تلاش و همکاری بسیار خوب سازمان و اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی اطلاعات را با بانک‌های اطلاعاتی خود پردازش کرده و راستی آزمایی می‌کند و هرچه آمار و اطلاعات سازمان با خوداظهاری مودیان به هم نزدیک باشد وارد رسیدگی نمی‌شود و قطعیت صادر می‌شود، آموزش‌هایی را برگزار کرده‌ایم و انتظار داریم همکاری شود تا آمار رسیدگی‌ها باز هم کاهش یابد.

مهدلو در خصوص اختصاص ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: در سال ۹۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان ،۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و ۵۰ میلیارد تومان نیز در اختیار روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان به پرداخت نقدی به محیط زیست برای کنترل آلایندگی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای کنترل آلایندگی استان به محیط زیست پرداخت شد.

وی همچین بیان کرد : در سه ماهه سال جاری ۹۳۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان  پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برسد.

مهدلو با اشاره به سهم ۱ درصدی وزارت بهداشت از عوارض ارزش افزوده گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مالیات سال ۹۸ در اختیار وزارت بهداشت برای سلامت عمومی پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به  قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: با اجرای این قانون که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده تمامی مودیان و  بازاریان به سامانه  سازمان  امور مالیاتی متصل می‌شود، اقدامات متعددی در راستای اجرای این قانون در استان انجام شده و همچنین در حال انجام است.

وی با اشاره به انجام ابلاغ‌های الکترونیک در سال گذشته گفت : بیش از ۹۰ درصد از ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد و موجب کاهش رفت و آمدها شد.

مهدلو با بیان این‌که هوشمندسازی در سازمان امور مالیاتی  بسیار حائز اهمیت است بیان کرد :  با هوشمند شدن کارها وقت نیروی انسانی این سازمان صرف امور مهمی همچون شناسایی دلالان و فرارهای مالیاتی می‌شود. استان اصفهان نیز در این موضوع اقداماتی را انجام داده است.

  • 16 تیر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011