معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

هزار و ۴۰۰ پرونده انتخاب دهیاران برای بررسی و تایید صلاحیت به دستگاه‌ها ابلاغ شد

7 آذر 1400

پیرعلایی گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ پرونده دهیاران برای بررسی و تایید صلاحیت به دستگاه‌های نظارتی، گزینش و حراست استانداری ابلاغ شده و به محض اینکه جواب استعلامات به دست ما برسد به بخشداری‌ها اعلام خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاور پیرعلایی، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه قانون انتخاب دهیاران توسط سازمان شهرداری کشور ابلاغ شده است، گفت: بعد از برگزاری انتخابات شوراها، انتخاب دهیاران در ۹۰ درصد از روستاهای استان گیلان انجام شده است.

پیرعلایی افزود: تاکنون هزار و ۴۰۰ پرونده انتخاب دهیاران برای بررسی و تایید صلاحیت به دستگاه‌های نظارتی، گزینش و حراست استانداری ابلاغ شده و به محض اینکه جواب استعلامات به دست ما برسد به بخشداری‌ها اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد مشکلات بیمه حوادث روستاییان گفت: سال گذشته به همت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان برای اولین بار به صورت متمرکز نزدیک به ۷۵ هزار خانوار با قیمت مناسب، بیمه حوادث شدند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه امسال نیز مجدد این استعلامات از تمامی بیمه‌های گیلان انجام شد، گفت: تمامی استعلام‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی صورت گرفت و پاکت‌ها در حضور مقامات استانی و نظارتی بازگشایی و بیمه برتر انتخاب شد و در چند روز آینده این قرارداد و تفاهم نامه انجام می‌شود.

دهیاران می‌توانند از هر بیمه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند

وی با اشاره به اینکه دهیاران می‌توانند از هر بیمه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند، گفت: برای بیمه حوادث دهیاران از هر بیمه‌ای که می‌خواهند می‌توانند استفاده کنند اما نباید مبلغش از تفاهم نامه‌ای منعقد شده بیشتر باشد.

پیرعلایی با بیان این مطلب که در مورد وضعیت پسماند، دفتر امور روستایی، دستگاه نظارتی است؛ گفت: بحث آموزش و تفکیک از مبدا انجام شد و دهیاران پنج شهرستان آموزش دیدند و موظفند این آموزش‌ها را به مردم انتقال دهند.

بررسی تغییر کاربری‌ها بر عهده بنیاد مسکن است | زمین‌های باغی و زراعی خط قرمز استان است

وی در خصو تغییر کاربری‌ اراضی نیز به خبرنگار دیارمیرزا با تأکید بر اینکه بررسی تغییر کاربری‌ها بر عهده بنیاد مسکن است و دفتر امور روستایی در جلسات تغییر کاربری عضویتی ندارد، گفت: نماینده استانداری در جلسات دفتر فنی است ولی دهیاران به هیچ وجه حق تغییر کاربری ندارند زیرا زمین‌های باغی و زراعی خط قرمز استان است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان در پایان در مورد تخلفات صورت گرفته از سوی یکی از دهیاران که پول را به حساب شخصی خود واریز کرد، گفت: بخشداری‌ها و کارشناسان مالی وظیفه اصلی بحث مالی دارند و باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند و قطعا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

  • 7 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011