معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آغاز طرح کاشت نهال و بذر در سمنان/۱۰ هزار هکتار زیر پوشش می‌رود

15 آذر 1400

سمنان- سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه طرح کاشت نهال و بذر در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان آغاز شد، گفت: ۱۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی زیرپوشش این طرح می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی بعدازظهر یکشنبه در آئین پویش مردمی کاشت بذر و نهال در عرصه‌های منابع طبیعی استان به میزبانی پارک جنگلی کومش سمنان ضمن بیان اینکه طرح پویش مردمی کاشت بذر و نهال در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان بانام و یاد شهدای والا مقام استان اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: این طرح در ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان به اجرا درخواهد آمد.

وی بابیان اینکه اجرای نهال‌کاری و ایجاد پارک جنگلی در بحث جذابیت و زیباسازی فضای شهری و همچنین تأمین هوای پاک بسیار تأثیر گذار است، افزود: برای شهر سمنان طرح در ۳۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قالب پارک جنگلی کومش در اختیار شهرداری قرارگرفته و طرح نهال‌کاری و بذر کاشت آن انجام می‌شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه در این طرح دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها همکاری خواهند داشت، ابراز داشت: در بحث نهال‌کاری و اجرای پارک می‌بایست تا از گونه‌های درخت مناسب استفاده شود تا مورد استفاده مطلوب شهروندان قرار گیرد.

حمیدی بابیان اینکه باید از درختان مُثمر برای اجرای نهال‌کاری و پارک جنگلی استفاده شود، تصریح کرد: گونه‌های تزئینی نیز می‌تواند در بحث زیباسازی شهری در قالب پارک‌های جنگلی و فضای سبز بسیار تأثیر گذار باشد.

وی بابیان اینکه کشت و نگهداری درخت، باید به یک فرهنگ عامه تبدیل شود، افزود: این مهم می‌طلبد تا آحاد مردم در این طرح و پویش مردمی مشارکت داشته باشند که تحقق مطلوب این مهم مستلزم آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی است لذا انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری منابع طبیعی از ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده کنند.

  • 15 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011