معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تاثیر کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها

5 دی 1400

سرپرست دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان گفت: نمایشگاه کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها مهم است و لازم است بررسی شود که نمایشگاه کسب و کار چگونه می‌تواند در حوزه توسعه و پیشرفت روستاها تاثیر داشته باشد.

مجید جوهری در خصوص تأثیر نمایشگاه کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها، اظهار کرد: لازم است بررسی شود که نمایشگاه کسب و کار چگونه می‌تواند در حوزه توسعه و پیشرفت روستاها تأثیر داشته باشد، در استان اصفهان حدود یک هزار و ۴۰۵ روستا وجود دارد و از این تعداد ۸۴۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و بر اساس قانون باید دهیاری داشته باشند و دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا هستند.

وی با اشاره به تسهیلگری برای صدور مجوزها و جذب سرمایه‌گذاری در روستاها با کمک دهیاران، ادامه داد: دهیاران وظایف متعددی دارند، به طور مثال در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، جمع‌آوری پسماند، صدور پروانه و … از جمله وظایف آنها است، دهیاران منتخب شورای روستاها هستند، یکی از وظایفی که دهیاران دارند بحث آموزش روستاییان است.

سرپرست دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کسب و کار می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد آشنایی بیشتر با فرصت‌های کسب و کار باشد، لازم است ظرفیت‌هایی در جهت آموزش دهیاران فراهم کرد تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و قطعاً نتیجه آن باعث رونق معیشت و اقتصاد پایدار در سطح روستاها، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و ماندگاری جمعیت در روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستاها در فرآیند توسعه ملی نقش‌ها مؤثری دارد، تصریح کرد: وجود امنیت غذایی یکی از اصلی‌ترین نقش‌های روستاها است و اگر این افراد به شهرها بیایند قطعاً امنیت غذایی با مشکل روبرو می‌شود. همچنین اگر مردم از روستاها مهاجرت کنند به حاشیه شهرها می‌روند و بحث حاشیه‌نشینی به عنوان یک چالش اساسی ایجاد می‌شود و هزاران مشکلات شهری به وجود خواهد آمد، بنابراین حضور مسئولان ذی‌ربط در نمایشگاه کسب و کار باید زمینه‌ساز ایجاد کسب و کار و چرخه معیشتی در روستاها شود.

جوهری تصریح کرد: در حوزه کسب و کار اقدامات فراوانی از جمله کارآفرینی، تقویت صنایع مختلف مانند صنعت گردشگری و … می‌توان انجام داد، یکی از رویکردهای مدیریت استان هم این است که بتوانیم در حوزه صنعت گردشگری و بوم گردی در سطح استان به ویژه در روستاها به طور ویژه ورود پیدا کنیم و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و این موارد را تقویت کنیم، البته اگر تحریم‌ها برطرف شود، بهتر می‌توان زیرساخت‌های لازم را در روستا ایجاد کرد.

  • 5 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011