معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس در مسیر تاسیس دهیاری قرار می‌گیرند

4 مهر 1401

به گزارش خبرگزاری از داراب، اهالی روستای باغ ملای از توابع بخش رستاق شهرستان داراب، مطالبه خود را مبنی بر تاسیس دهیاری در فارس من به ثبت رسانده‌اند.

یکی از ساکنان روستا به نمایندگی از سایرین با اشاره کم و کاستی‌های موجود در روستا می‌گوید: کمبودها و محرومیت‌ها  سالهای گذشته را سپری کردیم و اکنون باتوجه به مصوبه سال ۱۳۹۹ وازرت کشور، نیازمند  تشکیل نهاد دهیاری هستیم تا این محرومیت ها کاسته شود.

وی کمبود بودجه های تخصیص یافته به روستا را مشکل اصلی برشمرده و ادامه می‌دهد: کمبود آب شرب مناسب در روستا، کمبود کتابخانه، نانوایی، پارک و… در این روستا از مسائلی است که اهالی با آن روبرو هستند.

این فرد مطالبه‌گر خاطرنشان می‌کند: با توجه به مصوبه‌ دو سال پیش برای ایجاد دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، درخواست اهالی روستای ملای باغ این است که هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

این مطالبه را از مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس پیگیری کردیم.

حامد رستمی با اشاره به اینکه بخش‌نامه ایجاد دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار مدتی قبل ارائه شده اما در فارس اقدامی پیرامون آن انجام نشده بود، گفت: این بخش‌نامه را به تازگی در دستور کار قرار دادیم و این روستاها پالایش شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع به فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شد و روستاهای واجد شرایط بررسی شدند.

رستمی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد در ۱۹۵ روستا پالایش کامل انجام شده و به عنوان روستاهای واجد شرایط در نظر گرفته شدند.

 

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: لیست روستاها روز شنبه دوم مهر، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پس از بررسی، به وزارت کشور ارسال می‌شود. نتیجه نهایی به استانداری فارس ابلاغ خواهد شد.

رستمی به تاکید استاندار برای اجرای این مصوبه اشاره کرد و گفت: ایجاد دهیاری در هر روستا، اشتغالزایی را برای تعدادی از اهالی به دنبال دارد و به ارائه خدمات عمومی نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روستایی که دهیاری ندارد، نمی‌تواند از خدمات بنیاد مسکن بهره‌مند شود.

این مسئول بیان کرد: همچنین اعتباراتی که از فرمانداری دریافت می‌کند، ناچیز است و تاثیر چندانی در بهبود اوضاع روستا ندارد.

رستمی اظهار داشت: با تاسیس دهیاری، کد عمرانی به روستا تعلق می‌گیرد و اعتبارات لازم جذب می‌شود.

  • 4 مهر 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011