معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بیمه روستاییان

18 بهمن 1399

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بیمه روستاییان خبر داد.

دکتر محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم بهره برداری از مدرسه ابتدایی روستای شمس آباد گرگان گفت: دولت تدبیر و امید ۳ اقدام اساسی آب شرب سالم روستایی, گازرسانی به روستا و ارتقا برخورداری از اینترنت در توسعه روستاها را مورد توجه قرار داد.

او افزود: پیش از این دولت ۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار بودن که امروز ۳۵ هزار روستا گاز رسانی شده اند و ۸۶ درصد روستاها از گاز برخوردارند.

امید ادامه داد: تا پیش از این دولت ۱۶ درصد روستاها از شبکه اینترنت برخوردار بودند و امروز سطح این برخورداری از اینترنت در روستاها به ۹۴ درصد رسیده است.

او گفت: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی جمعاً ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستاها تخصیص یافت که سهم گلستان از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه گلستان یکی از استان های پیشرو در جذب با رقم ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است.

امید ادامه داد: سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد در ابتدای دولت به ۳۰ درصد در حال حاضر در اشتغال کشور رسیده است.

او گفت: خوشبختانه مهاجرت از روستاها به شهرها روند کندی پیدا کرده است و امیدواریم از سال آینده شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

امید ادامه داد: با استفاده از منابع دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به بیمه روستاییان تخصیص یافته و مقرر شده یک و نیم میلیون جمعیت روستایی به صورت صد در صد رایگان بیمه شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بر اساس تفاهمنامه صورت گرفته مقرر شده ۳۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان روستایی ساخته شود که یک سوم آن از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و دو سوم آن به صورت بلاعوض تامین خواهد شد.

امید ادامه داد: نرخ مهاجرت از روستا به شهر از سالانه یک درصد به یک دهم درصد رسیده است.

  • 18 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011