معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

رفع مشکلات روستاییان با اجرای طرح هادی

13 خرداد 1403

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران: توسعه و عمران روستایی مهم‌ ترین اقدام در اجرای طرح هادی است

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی اصغر احمدی مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران در پنجمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی مازندران در سال ۱۴۰۳ گفت: سال گذشته تهیه و بازنگری۱۸۴ طرح‌ هادی روستایی در استان به اتمام رسید و برای دو هزار و چهارصد و شصت و پنج روستا در استان این طرح تهیه شد.

احمدی مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران با اشاره به بررسی و تصویب طرح‌های هادی پنج روستای صالح آباد، کندسر، آبکوله سر کوچک ، کرف و لشگرک از توابع بخش مرکزی و خرم آباد شهرستان تنکابن افزود: در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۹ طرح هادی در دست بازنگری میباشد.

وی به قابلیت‌های طرح‌های توسعه روستایی اشاره کرد و پایبندی سازمان‌ها و نهادها به قوانین و مقرراتی که برای طرح‌های هادی وضع می‌شود را گام مهمی در راستای توسعه روستایی و مدیریت ساخت و سازها در این مناطق اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان توسعه و عمران روستایی را مهم‌ ترین اقدام در اجرای طرح هادی دانست و اضافه کرد: طرح هادی روستایی بسیاری از مشکلات روستاها را حل کرده و برای تمام روستاها برنامه آبادانی تدوین می‌کند.

وی هدف از تهیه طرح هادی را انگیزه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی دانست.

احمدی همچنین گفت: طرح هادی روستایی توسط مشاوران ذیصلاح با هماهنگی مسئولین محلی و شهرستانی تهیه و با نظارت کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با نظر نماینده دستگاه های عضو گروه کارشناسی و پس از آن در شورای تصویب تایید و به فرمانداری شهرستانها ابلاغ می‌شود که در اعطای خدمات درمحدوده طرح هادی حائزاهمیت ومورد توجه می باشد.

  • 13 خرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011