معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

باجگیر عامل ویروسی خطرناک برای دهیاری ها

3 آبان 1395

ویروس باجگیر یا کرایپتووال، ویروس رمزنگار با اسامی (encrypted, Cryptowal)، ویروسی است بسیار خطرناک که سروکارش با برنامه ها نیست. باجگیر به دنبال فایل هایی میگردد که برای شما اهمیت زیادی دارد. این ویروس می تواند فایل های متنی مهم شما مانند قراردادها و یادداشت ها ، موسیقی ها ، کلیپ ، عکس های یادگاری و … را هدف قرار دهد.

این ویروس چگونه حمله میکند؟

این ویروس از روی میزان کار شما از فایل ها، متوجه اهمیت آن فایل شده ، سپس فایل های مهم تر را رمزنگاری میکند.پس از رمزنگاری به راحتی می تواند فرمت فایل شما را تغییر دهد تا دیگر نتوانید از آن استفاده کنید و سپس خود به تمام درایورها نفوذ میکند.

زمانی که رمزنگاری صورت گرفت پیامی برای کاربر ارسال می شود مبنی بر اینکه تنها با پرداخت پول رمز را در اختیار کاربر قرار می دهند. نمونه ای از ویروس های باجگیر: ویروس باجگیر تسلا (tesla)، ویروس باجگیر سربر  (cerber)، ویروس باجگیر لاکی (Lucky) و ….

و اما نحوه انتقال این بد افزار ها :

این بدافزارها توسط ایمیل و یا فایل پیوست شده به ایمیل منتقل میشود. بویژه پیوستی که از نوع فایل ورد (Word) باشد.

متاسفانه از لحاظ فنی بدلیل مستحکم بودن این روش رمزگذاری ، بازگرداندن اطلاعات کار بسیار دشواری است و در بیشتر مواقع راه حلی برای برگرداندن این فایل های رمزنگاری شده وجود ندارد.

مقابله با باج افزارها :

بعضی از موسسات امنیتی دولتی و خصوصی مانند اینتل سکیوریتی، اینترپل و پلیس هلند با همکاری شرکت امنیتی کاسپراسکای سایتی به نام No More Ransom را راه اندازی کرده اند که بتوانند با این باج افزارها مقابله کنند و به کاربران امکان دهند بدون پرداخت پول به هکرها از دست باج افزارها خلاص شوند.

در این سایت (NoMoreRansom.org) توصیه هایی به کاربران شده است. این توصیه ها ساده و مشخص است. برای مثال همواره سعی کنید از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ، فایل های ضمیمه که توسط افراد ناشناس فرستاده می شوند را باز نکنید ، حتما نرم افزار های امنیتی و ضد ویروس را در سیستم خود نصب کنید.

در این سایت یک سری ابزار برای شناسایی باج افزارها و رمزگشایی فایل های قفل شده وجود دارد. می توانید با آپلود فایل های قفل شده تان ، از نام باج افزار مطلع شوید و از یکی از ۱۶۰ هزار کلید رمزگشایی برای حل مشکل خود استفاده کنند.

شاید بتوان امیدوار بود که با راه اندازی این سایت زمینه برای کسب درآمد باج افزار ها کاهش یابد و انگیزه برای این گونه طراحی ها کمتر شود

در نظر داشته باشید از زمان دریافت ویروس تا فعال شدن آن چندین روز ممکن است طول بکشد. بنابراین، مواظب فایل های پشتیبان خود باشید.

 

  • 3 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011