معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص بیش از ۴ میلیارد تومان برای کاهش سوءتغذیه کودکان در روستاهای فارس

11 مهر 1396

کمیته امداد استان متشکل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی فارس قبل از شروع مدارس، تشکیل و برنامه مورد نظر برای کنترل سوء تغذیه کودکان در روستاهای استان تدوین گردید.

معصومه فروتن افزود: در همین خصوص سرانه روزانه هر کودک به منظور ارایه یک وعده غذای گرم ۲ هزار تومان برآورد شده که در صورت تامین بودجه، مهدهای حاشیه شهرها نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: سال گذشته تمامی اعتبار مربوط به کاهش سوء تغذیه کودکان روستا مهدها جذب شده و ۲۳ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که امسال نیز ۱۰۰ درصد کودکانی که در روستا مهدهای فارس ثبت نام می کنند مشمول یک وعده غذای گرم و میان وعده می شوند.
فروتن ادامه داد: با توجه به بررسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش آثار سوء تغذیه در روستا مهدهای استان مطلوب بوده و این امر به کاهش یک و هشت دهم درصدی سوء تغذیه در بین کودکان زیر ۵ سال و کاهش ۲ و ۳ دهم درصدی سوء تغذیه در بین کودکان ۵ تا ۶ سال در روستا مهدهای استان منجر شده است.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: بررسی های متعدد از کودکان ساکن در روستاها قبل از آغاز طرح در فارس نشان داده که آثار سوء تغذیه در قد و وزن کودکان مشاهده می گردد که این موضوع تاثیر بسزایی در رشد اجتماعی، عاطفی و جسمی کودکان خواهد داشت.
فروتن ادامه داد: درحال حاضر ۸۰۰ روستا مهد در سراسر فارس فعال بوده که امسال قرار است ۱۰۰ درصد کودکانی که در این مراکز ثبت نام می کنند تحت طرح یک وعده غذای گرم قرار بگیرند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس یادآور شد: میزان کاهش آثار سوء تغذیه در بین کودکان روستا مهدهای استان به طور میانگین ۲ درصد است و امیدواریم این میزان کمتر هم شود.

منبع: خبرگزاری جماران

  • 11 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011