معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

انرژی گاز در کارنامه ۴۰ ساله نظام در استان آذربایجان شرقی

27 بهمن 1397
انرژی گاز در کارنامه 40 ساله نظام در استان آذربایجان شرقی

گاز طبیعی ، پاک ترین سوخت فسیلی جهان بشمار می رود که جایگزینی مناسب برای سایر سوخت های فسیلی محسوب می شود.

کشور ایران نیز به عنوان دومین دارنده ذخایر عظیم گازی جهان ، جهت تامین انرژی بخش های مختلف کشور، برنامه های لازم را برای استفاده از این سوخت انجام داده است.
در استان آذربایجان شرقی ، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، از گاز طبیعی به ندرت استفاده می شد که با پیشرفت های حاصله از انقلاب اسلامی، عملیات احداث شبکه های انتقال گاز شروع شد که تا کنون نیز ادامه داشته است.

در این استان، تا پایان اردی بهشت ماه سال جاری، ۶۲ شهر و هزار و ۸۶۳ روستا به جمع مراکز زیست برخوردار از گاز طبیعی استان پیوسته اند.
کل شبکه گذاری گاز استان، تا پایان اردی بهشت سال جاری، ۱۹ هزار و ۹۸۱ کیلومتر بود که ۷ هزار و ۷۳۷ کیلومتر شبکه گذاری شهری، و ۱۲ هزار و ۲۴۴ هزار کیلومتر شبکه گذاری روستایی شبکه گذاری شده است.

در سال ۱۳۹۵، مصرف گاز طبیعی استان، ۸ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۱۰۸ متر مکعب بود که نسبت به سال ۱۳۹۴، روند افزایش را برخوردار بوده است.
افزایش ۱۳۶ درصدی تعداد مشترکین گاز استان، نسبت به سال ۱۳۸۴، همچنین افزایش هزار و ۱۲ روستا به جمع روستا های دارای نعمت گاز در سال ۱۳۹۶، نسبت به سال ۱۳۸۹، و افزایش تعداد شهر های برخوردار از گاز به ۶۲ شهر از پیشرفت های کشور در زمینه گازی بوده است.

همچنین احداث ۱۶۱ جایگاه CNG، در استان و وجود ۷ هزار و ۷۰۰ صنایع بهره مند از گاز، از جمله توفیقات بخش انرژی گاز در کارنامه ۴۰ ساله نظام در استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان آذربایجان شرقی

  • 27 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011