معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

رشد واقعی شهرها در گرو رفع مشکلات روستا هاست

7 مرداد 1398
رشد واقعی شهرها در گرو رفع مشکلات روستا هاست

نشست مدیریت شهری و روستایی استان اصفهان و تقدیر از شهرداران و دهیاران این استان با حضور رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، استاندار، شهرداران، اعضای شوراها و دهیاران منتخب عصر پنجشنبه سوم مرداد تشکیل شد.

 مهدی جمالی نژاد در این نشست گفت : نظام شهری ایران قبل از سال ۱۳۰۰ نظام شهری کهکشانی با توزیع متوازن جمعیت در تمام نقطه‌های کشور بود، متاسفانه بعد از اصلاحات ارضی یکی از مشکلات بزرگ کشور به هم ریختن ساختار نظام شهری بود که مشکلات کنونی ناشی از آن است.

وی با بیان اینکه برای رفع مسائل کلانشهرها و روستاها باید به دنبال علت مشکلات باشیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور از سال ۱۳۰۰ به بعد نظام شهری بیمار است.

نظام شهری ایران قبل از سال ۱۳۰۰ نظام شهری کهکشانی با توزیع متوازن جمعیت در تمام نقطه‌های کشور بود ، متاسفانه بعد از اصلاحات ارضی یکی از مشکلات بزرگ کشور به هم ریختن ساختار نظام شهری بود.

جمالی نژاد اضافه کرد : حالت‌های منظومه ای که روستاها و شهرها در کنار هم ثبات داشتند از بین رفت و اصل مهاجرت از آن سال‌ها آغاز شد بنابراین مشکل مربوط به سال‌های اخیر نیست و برای رفع آن نیازمند اراده جمعی هستیم .
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تأکید کرد : مشکلاتی که در نشست امروز توسط نمایندگان شهرداری ها و دهیاری ها مطرح شد مربوط به یک یا دوسال پیش و دولت های چند سال قبل نیست بلکه مشکلی بیش از ۹۰ ساله است که برای رفع آن اراده جمعی لازم است .

وی تصریح کرد: وقتی توزیع عادلانه خدمات به روستاها و شهرهای کوچک صورت نگیرد ، جمعیت به طور طبیعی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کند و از این رو شاهد حاشیه نشینی می شویم.
جمالی نژاد با بیان اینکه شهرهای اطراف کلانشهرها آهنربایی شده اند، افزود: شهرهایی مثل خمینی شهر، درچه، نجف آباد و خوراسگان به شهرهایی آهنربایی تبدیل شده اند که جمعیت مهاجر وارد آن می شوند، اما به راستی برای رفع این مشکلات چه باید کرد ؟؟؟

وی تصریح کرد : ۳۷ هزار دهیاری ، یک هزار و ۲۸۴ شهرداری ، ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر می توانند با همفکری مشکلات روستا ها و شهرهای کوچک را رفع کنند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه به دلیل افزایش مهاجرت ها، بسیاری از روستاها و شهرهای زیبا خالی از سکنه شده است، افزود:

اصل سیاست وزارت کشور، معاونت عمرانی و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها توزیع عادلانه خدمات به شهرها و روستاهای کوچک است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه شهرها از روستاها عبور می کند، گفت: اگر می خواهیم کلانشهر اصفهان رشد واقعی داشته باشد باید به روستاها توجه کند و برای رفع مشکلات روستا ها دغدغه داشته باشد.

جمالی نژاد ادامه داد: در سند ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت ، به توزیع متوازن جمعیت تأکید شده است ؛ این موضوع به توسعه پایدار کشور کمک می کند بنابراین نباید برای هراقدامی که برای شهرداری ها و دهیاری ها انجام می شود منتی گذاشته شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

  • 7 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011