معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه است

21 بهمن 1399

معاون عمرانی و توسعه امور روستایی و شهری وزیر کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه است و با مراجعه به بسیاری از روستاها مشاهده می کنیم که جوانان روستایی در حال عزیمت به شهر هستند.

مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح ۴۴۶ پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و اشتعال زایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: توزیع عادلانه و خدمات یکی از مهم ترین برنامه های وزارت کشور است و چگونگی رسیدن به توزیع متوازن و اجرای عدالت نیز از مهم ترین دغدغه های مسوولان این حوزه به حساب می آید.
وی افزود: به دلیل برخی موضوعات از سال ۱۳۰۰ به بعد مهاجرت زیادی از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ بویژه کلان شهرها شکل گرفته که این مهم منجر به بیماری نظام شهری و در نتیجه خالی شدن روستاها از سکنه شد.
این مسوول گفت: یکی از دغدغه های موجود در وزارت کشور مهاجرت روستاییان است که برای برطرف کردن این مشکل در حال حاضر در وزارت کشور به ۲ راهبرد اساسی رسیده ایم.
جمالی نژاد اضافه کرد: برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها دفاتر تسهیلگری فعال کرده ایم تا در حاشیه شهرهای بزرگ یکسری اقدامات فوق العاده انجام داده و محدود به برنامه های جاری کشور نباشد.
وی اظهار داشت: در مبدا هم به دنبال توزیع عادلانه خدمات و امکانات هستیم که اگر این اتفاق رقم بخورد نتیجه بسیار مثبتی به وجود خواهد آمد و مشکل مهاجرت روستاییان برطرف می شود.
معاون وزیر کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در زمینه پروژه های عمرانی بزرگ ، مطرح ، کوچک و زودبازده ورود کرده که بسیار مطلوب ارزیابی می شود و امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.
جمالی نژاد افزود: بسیج سازندگی بیشتر در پروژه های ورود می کند که برای پیمانکاران جذاب نیست و بسیجیان با اخلاص و مجاهدت های فراوان این پروژه ها را در ۲۴ عنوان انجام می دهد .

منبع:ایرنا

  • 21 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011