معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

وقوع آتش سوزی در جنگل روستای«بندپی» نوشهر

30 آذر 1400

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر از وقوع آتش سوزی در جنگل روستای«بندپی» نوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالرضا سنگاری در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به وقوع آتش سوزی که از عصر روز گذشته در جنگل روستای وِیسَر بخش کجور نوشهر رخ داد، اظهار داشت: متأسفانه صبح امروز نیز خبر وقوع آتش سوزی در جنگل روستای «بندپی» نوشهر به یگان حفاظت منابع طبیعی رسید و بلافاصله اقدامات لازم برای کنترل و مهار آتش صورت گرفت.

وی ادامه داد: آتش سوزی تا وسعت یک هکتار گسترش یافت که با حضور نیروهای منابع طبیعی، بسیج، سپاه، شورا، دهیاری و مردم بندپی، نیروهای منابع طبیعی نوشهر – رویان، خیرودکنار و هلال احمر آتش سوزی کنترل و مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: در حال حاضر پس از مهار آتش سوزی ، عملیات آتش بُر انجام شد و نیروهای منابع طبیعی به دلیل وزش باد شدید در منطقه، برای اطمینان خاطر بیشتر و جلوگیری از آتش گرفتن احتمالی مجدد، در همان محل وقوع حریق ماندند و شرایط را تحت کنترل خود دارند.

وی عنوان داشت: به نظر می رسد عامل انسانی سبب وقوع حریق در جنگل روستای «بندپی» نوشهر شد اما بررسی و کارشناسی های دقیق تر همچنان ادامه دارد.

سنگاری با بیان اینکه هنوز علت و عامل وقوع این آتش سوزی شناسایی و مشخص نشده است، تأکید کرد: با توجه به انباشت برگ های خشک در بستر جنگل، افرادی که به مناطق جنگلی می روند از روشن کردن هرگونه آتش به طور جدی خودداری کنند و از سویی دیگر در صورت مشاهده حریق در مناطق جنگلی غرب مازندران، بلافاصله با شماره رایگان ۱۵۰۴ در هر ساعت از شبانه روز مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا اقدامات لازم و فوری برای جلوگیری از گسترش آتش در جنگل صورت پذیرد.

  • 30 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011